tirsdag 17. august 2010

Yeay;-)

I dag har jeg hatt vann i leiligheten igjen etter tre dager uten vann, vel, har jo hatt dunker med vann da så det aller nødvendigste kan bli gjort. Man blir utrolig glad over det vannet man har i hvertfall, når man ikke har det så lett tilgjengelig.

I ramadan får man også noen ganger gjort ting som man liksom ellers aldrig får seg til å gjøre. Som foreksempel å sy sofaen der den har gått opp i sømmene, ja da, jeg skulle levert den og fått en ny da jeg kjøpte den men kom aldri så langt. Så da har jeg tatt saken i egne hender bokstavelig talt, hehe, og sydd igjen så det holder. Har igjen ett hull da men det syns liksom ikke og kan derfor vente litt tenkte jeg, siden jeg var nødt til å lage litt mat også, og siden da har det bare gått slag i slag, med opprydning, påfylling av vanndunker (sånn i tilfelle vannet skulle bli borte igjen), dusjing av barn, lesing for barn, koseprating med barn, og så da legging av barn. Før mor selv kunne hoppe i dusjen og sette seg ned i stua.  Men sofaen ble i hvertfall fin da, kan ikke engang se at den har vært revnet, sååååå flink er jeg, hehe!

Ellers i dag har jeg lagd noe jeg ikke har lagd før og det smakte........ greit, men det blir nok ikke akkurat det samme igjen. Blir nok lagd på en litt annen måte. Det var ovnsbakte potetbåter med kjøttdeig av biff, frest i løk, og hvitløk, tomater, agurk, paprika og mais med diverse krydder. Kjenner at ovnsbakte poteter hadde smakt veldig godt til kylling med kyllingbretagnesaus og salat, og at kjøttet jeg laget ville vært god med en tomatsaus og brød eller ris til;-) Så da får jeg bare vente å se hva det blir til.

Nå skal jeg innta et lite måltid som består av gallionmelon og noen dadler og etter det skal jeg prøve å få denne kroppen til sengs.

;-)

Ingen kommentarer: